Niepubliczna Krakowska Szkoła Sztuki Tańca “Centrum Sztuki Tańca” wpisana do ewidencji niepublicznych szkół artystycznych w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Nasi absolwenci kończąc swoją edukację uzyskują ogólnie honorowany dyplom zawodowego tancerza.
Centrum Sztuki Tańca powstało w 2015 roku w odpowiedzi na potrzeby najstarszych podopiecznych Edukacji Artystycznej Dzieci. Naszym celem było stworzenie przestrzeni do rozwoju nabytych już umiejętności tanecznych oraz zachęcenie innych osób do rozpoczęcia przygody z tańcem, nie tylko klasycznym. Z czasem poszerzyliśmy ofertę o zajęcia ze współczesnych technik tańca oraz warsztaty dla najmłodszych i młodzieży.
W 2021 r. Centrum Sztuki Tańca otrzymało aż dwie nagrody w Plebiscycie na najbardziej rozwojową inicjatywę dla Dzieci – Słoneczniki. Nasza Gala Baletowe 2021 została doceniona w dwóch kategoriach: Ruch – otrzymując statuetkę słonecznika oraz Muzyka – otrzymując równie ważną nagrodę – nagrodę Rodziców.
Od 2017 roku nasi uczniowie biorą udział w międzynarodowym konkursie Dance World Cup, rok do roku dostając się do finału. W 2019 roku klasa baletowa zdobyła 5 miejsce na świecie, a grupa tańca współczesnego zdobyła 9 miejsce na świecie. Rok 2022 przyniósł nam kolejne sukcesy pod postacią 5 miejsca na świecie w kategorii tańca klasycznego, zaś w 2023 roku zdobyliśmy 6 miejsce na świecie.
Od początku swojej działalności jesteśmy organizatorem obozów baletowych w lecie i baletowo – narciarskich w zimie, gdzie dzieci mogą wspaniale spędzać czas, rozwijając się przy tym tanecznie.
W 2020 roku rozpoczęliśmy realizację intensywnych wyjazdowych warsztatów tanecznych – DANCEit dla młodzieży od 14 roku życia, aby i młodzież mogła w czasie wakacji i ferii zimowych pielęgnować swoją taneczną pasję.
Nasza taneczna oferta jest stale aktualizowana o ciekawe warsztaty dla dzieci od 4 roku życia oraz dla młodzieży.
Nie zapominamy również o osobach dorosłych, które są pasjonatami tańca klasycznego oraz innych aktywności wzmacniających ciało, oferując zajęcia właśnie dla tej grupy docelowej.
Karolina Kursa-Bargieł
Absolwentka Krakowskiej Szkoły Baletowej, w której edukację rozpoczęła w wieku 6 lat. W 2004 roku ukończyła Szkołę, uzyskując dyplom w zakresie specjalności tancerz i choreograf. Od tej pory nieprzerwanie naucza tańca klasycznego. Realizując swoją fascynację tańcem uczestniczyła w wielu warsztatach z różnych technik tańca zarówno w kraju jak i za granicą (min. w Broadway Dance Centre w Nowym Jorku). Przez wiele lat była tancerką zespołu flamenco La Pasión. Współpracowała z Teatrem KTO, zespołem taneczno-akrobatycznym Art Gym Team jak i również zespołem Art Color Ballet. Miała przyjemność występować zarówno w kraju jak i za granicą (Niemcy, Austria, Korea Pd.) Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Dyrektor Szkoły.
Ewa Sacha
Ewa Sacha ukończyła Państwową Szkołę Baletową im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu, zdobywając tym samym dyplom zawodowego tancerza. Podczas swojej edukacji brała udział w licznych koncertach, warsztatach tanecznych i konkursach. Godnym uwagi jest Jej udział w Międzynarodowym Projekcie Tanecznym TWINS 2010, pod kierunkiem i w choreografii prekursora tańca współczesnego Jeana- Clauda Galloty w spektaklu "Trzy Welony Europy" prezentowanym w Niemczech, Polsce i Francji. Po ukończeniu edukacji nieprzerwanie ma kontakt z tańcem i sceną. Była tancerką Teatru Rozrywki w Chorzowie, gdzie grała między innymi w spektaklach "Billy Elliot", "Jesus Christ Superstar", "Producenci", "Jekyll and Hyde", "Skrzypek na dachu", "Niedziela w parku z Georgem" czy "Rękopis znaleziony w Saragossie". Kolejną rolą jaką odgrywała była rola Turczynki w Cracovia Danza w spektaklu "Balet o kawie". Aktualnie jest tancerką grupy tanecznej Atelie w Krakowie, która realizuje liczne pokazy tańca na największych eventach w Polsce.
Kinga Szablowska
W roku 1997 uzyskała Dyplom Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie. W latach 1997- 2002 tancerka w Operze Krakowskiej i zespole Oranim Dance Group. W 2001 r. została laureatką dwóch konkursów: Le Printemps de la Danse w Bordeaux oraz Music World Festival w Fivizzano. W latach 2002 -2007 tancerka szczecińskiej Opery na Zamku. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2002 r. ukończyła Pedagogikę Baletu na wydziale Edukacji Muzycznej. Pracę pedagogiczną rozpoczęła jeszcze jako studentka w Studio Baletowym przy Operze Krakowskiej, a później kontynuowała w Studio Baletowym Opery na Zamku w Szczecinie. W latach 2009-2019 pedagog Międzynarodowej Letniej Szkoły Tańca Współczesnego w Koszęcinie. Obecnie pracuje jako pedagog w Studio Baletowym Opery Krakowskiej, prowadzi warsztaty, realizuje własne projekty taneczne. Jej choreografie były wielokrotnie nagradzane w kraju i za granicą ( pierwsze miejsce Dance World Cup Portugalia 2014, drugie miejsca: DWC Sardynia 2010 i Paryż 2011, pierwsze miejsce Dance Revolution Wilno 2015, Grand Prix krajowych eliminacji do konkursu DWC w Krakowie w roku 2011 i 2014) . W roku 2013 otrzymała odznakę honorową „ Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Od kilkunastu lat pracuje również jako instruktor pilates.
Marta Yildiz
Tancerka, choreograf. Studentka pedagogiki baletowej na Wydziale Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Wychowanka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu. Dyplom zawodowego tancerza uzyskała w ZASP. Doświadczenia sceniczne w zakresie tańca klasycznego oraz tańców polskich i charakterystycznych zdobywała pracując jako tancerka w Krakowskiej Operze Kameralnej i Zespole Pieśni i Tańca "Śląsk". Od 2015 roku solistka w Balecie Dworskim Cracovia Danza. Współpracowała z licznymi choreografami specjalizującymi się w narodowych tańcach polskich m.in.: Leszkiem Rembowskim i Zofią Czechlewską, Małgorzatą Kucharską-Nowak. Umiejętności w zakresie tańca dawnego, który darzy szczególną pasją, doskonaliła u takich specjalistów jak Romana Agnel, Gloria Giordano, Ana Yepes, Marie Genevieve Masse, Marie-Claire Bär Le Corre, Pierre-François Dollé. Nieustająco pogłębia wiedzę praktyczną, teoretyczną i metodyczną z tańca klasycznego uczestnicząc w licznych warsztatach i szkoleniach m.in. z Piotrem Nardellim, Markiem Różyckim, Lilianą Kowalską czy Gulnar Aliyevą.
Martyna Dobosz
Ukończyła z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Romana Turczynowicza w Warszawie pod kierunkiem Jolanty Rybarskiej. Będąc jeszcze uczennicą dostała angaż do zespołu Baletu Opery Narodowej w Warszawie pod kierownictwem Emila Wesołowskiego a następnie Polskiego Baletu Narodowego pod kierownictwem Krzysztofa Pastora. Swoją karierę kontynuowała tańcząc na deskach Opery Wrocławskiej oraz Opery Krakowskiej. Swoje doświadczenie sceniczne zbierała w baletach takich jak: ,, Onegin” chor. John Cranko ,,Jezioro Łabędzie” chor. Irek Mukhamedov ,,Bajadera” chor. Natalia Makarova ,,Spiąca Królewna” chor. Jurij Grigorowicz ,,Anna Karenina” chor. Alexei Ratmansky ,,Kurt Weill” chor. Krzysztof Pastor ,,Tristan” chor. Krzysztof Pastor ,,Dziadek do orzechów” chor. Andrzej Glegolski ,,Alpha Kryonia Xe” chor. Jacek Przybyłowicz ,,Kreacje 1” ,Warsztaty choreograficzne chor. Jacek Tyski ,,Romeo i Julia” chor. Jacek Tyski „Giselle” chor. Jean Coralli, Jules Perrot „Sen Nocy Letniej” chor. Giorgio Madia „Orfeusz i Eurydyka” chor. Giorgio Madia „Dziadek do Orzechów” chor. Emil Wesołowski „Dwie historie- jeden taniec” chor. Jacek Tyski „Emocje” („Uwertura Żołnierza”) chor. Jacek Tyski „Rachmaninow Szczedrin- Tragedia Don Jose” chor. Ondrej Soth Jest laureatką Ogólnopolskich Konkursów Baletowych w Gdańsku oraz Konkursu Baletowego Dla Młodych Tancerzy we Wrocławiu. Uczestniczka Maximum Dance Course by the Nederlands Dans Theater oraz De Dutch Dance Division and Ballet&Co w Hadze. Jest Certyfikowanym Instruktorem Rekreacji Ruchowej ze specjalnością Pilates. Obecnie przekazuję swoją wiedzę jako nauczyciel Baletu w Niepublicznej Szkole Baletowej- Ramada- Szkole Sztuki Tańca w Opolu, Akademi Tańca Soul Dance w Dębicy, Elita Dance Center oraz Egurrola Dance Studio. Pracuje jako choreograf Ramada Team- Grupy Zawodniczej oraz Gaps Team.
Justyna Łopata
Naukę rozpoczęła w wieku 5 lat w Krakowskiej Zawodowej Szkole Baletowej, kontynuowała edukację w Studiu Baletowym przy Operze Krakowskiej a następnie w Krakowskiej Akademii Tańca, którą ukończyła z dyplomem tancerki zawodowej. Była tancerką programu International Elite Training Programme by Budapest Dance Theater oraz Gangaray Artistic Program. Brała udział w wielu pokazach, wydarzeniach kulturalnych, konkursach, przedstawieniach i warsztatach w kraju jak i za granicą. Jest studentką fizjoterapii na krakowskim AWF-ie, dlatego bezpieczeństwo ciała na jej zajęciach jest dużym priorytetem. W swojej pracy łączy wiedzę zdobywaną na studiach, szkoleniach i praktykach z zakresu fizjoterapii oraz treningu motorycznego z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie tańca klasycznego i wielu formach tańca współczesnego. Tłumaczy zawiłości tych technik z uśmiechem, jednocześnie prostym językiem wplatając wiedzę na temat anatomii i biomechaniki ludzkiego ciała, co procentuje szybszym progresem jej uczniów.
Bernadetta Zwierowska-Kornaś
Zawodowa tancerka, choreograf, instruktor tańca współczesnego oraz inżynier biomedyczny. Otrzymała dyplom zawodowego tancerza przyznawanego przez Związek Artystów Scen Polskich. Dyplomantka Krakowskiej Akademii Tańca "L'art de la Danse" oraz absolwentka Kursu Instruktorskiego z dziedziny Tańca Współczesnego. Otrzymała stypendium International Visegrad Fundation w 2005 oraz 2006 roku, International Summer Dance Course Budapest. Szkoliła się na wielu warsztatach w Europie. Absolwentka kursów treningu motorycznego dla tancerzy. Jako niezależna tancerka tańczyła w wielu spektaklach oraz projektach komercyjnych. Współpracowała z Letnią Szkołą Tańca współczesnego w Koszęcinie, zespołem Art Dance Dance Company, Baletem Cracovia Danza, Baletem Krakowskiej Akademii Tańca, Operą Krakowską, Teatrem Ludowym w Krakowie, Budapest Dance Theatre, Teatrem Tańca Dekompresja. Festiwale z jej udziałem: Misteria Paschalia, Krakowska Noc Tańca, Spotkania Baletoffowe, Krakowska Noc Teatrów, Krakowska Kameralna Scena Baletowa, Festiwal Tańców Dworskich, Partytura na ciało i ruch. Współpracowała z wieloma choreografami i reżyserami m.in. Włodzimierz Nurkowski, Dominika Knapik, Michaił Zubkov, Romana Agnel, Monika Myśliwiec, Przemysław Śliwa, Jerzy Federowicz, Andrzej Celiński czy muzykami - Daniel Sulej-Rudnicki, Łukasz Nędza, Barbara Szczawińska, Nohucki. Choreograf oraz współtwórca wielu projektów artystycznych. Uwielbia łączyć różne formy sztuki z tańcem. Choreograf spektakli "Niesione Słowem", "Pas de Bach", "PortreTy. UchwycOne". Jej prace zostały docenione na prestiżowych konkursach międzynarodowych takich jak Dance World Cup, Salt City Dance Festival.
Anna Sufryda
Swoją przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku lat 4-ech, w ludowym Zespole Pieśni I Tańca “Mały Bolesławiec”.W wieku lat 10-ciu podjęła naukę w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Poznaniu, którą skończyła uzyskawszy dyplom tancerza. Przez kolejnych 8 lat , związana była z Polskim Teatrem Tańca pod dyrekcją prof. Ewy Wycichowskiej. Jako solistka PTT brała udział w całym repertuarze teatru. W tym czasie miała tez możliwość sprawdzenia swoich sił jako choreograf. Stworzyła choreografie dyplomowe dla uczennic Szkoły baletowej, a także spektakle , pokazywane w ramach Festiwalu Atelier przy PTT.
Aneta Figa
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz tancerka zespołu Art Dance Company. Jako pedagog tańca współpracuje między innymi z Edukacją Artystyczną Dzieci, Krakowską Akademią Tańca, Elita Dance Center, szkołą tańca Sempre, szkołą Wokalno-Aktorską w Krakowie oraz Artistic Studio. Wszystkie te przedsięwzięcia pozwoliły jej stać się lepszą tancerką, pedagogiem i choreografem. Jest szczęśliwa i kocha to co robi - pracę z dziećmi, kontakt z ludźmi i taniec!
Karolina Skarżyńska-Mura
Dyplomantka L'Art de la Danse. Choreograf, pedagog tańca oraz magister-inżynier Ochrony Środowiska. W 2006 roku ukończyła z wynikiem celującym Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego. Aktualnie uczestniczka studiów podyplomowych na kierunku Pedagogika tańca z choreografią. Od najmłodszych lat brała udział w spektaklach baletowych Opery i Operetki w Krakowie, następnie podjęła kształcenie w Krakowskiej Akademii Tańca. Jako tancerka pracowała w zespole „Dance Revolution”, w Studio Tańca „Styl”, Balecie Krakowskiej Akademii Tańca oraz Art Dance Company. Występowała na scenach krakowskich teatrów m.in. Teatr Ludowy, Teatr im. J. Słowackiego. Brała udział w wielu festiwalach, konkursach i spektaklach tanecznych w Polsce i za granicą m.in. w Krakowskich Spotkaniach Baletowych, Krakowskiej Nocy Teatrów, „Przez tę ziemię przeszedł Pan” na festiwalu Misteria Paschalia, spektaklu „Obudź się-Minnesota blues” w reż. J. Fedorowicza oraz w konkursie „Music World” w Fivizzano, gdzie zdobyła wraz z zespołem, dwie pierwsze nagrody w kategorii taniec modern i freestyle oraz wyróżnienie w kategorii tańca klasycznego. W 2010 roku współpracowała z Moniką Myśliwiec przy choreografii do spektaklu „Pyza za wielką wodą” w Teatrze Ludowym w reż. J. Fedorowicza, a w 2013 przy spektaklu „Przygody Arka Noego” reż. W. Nurkowskiego. Przygotowując choreografie na konkursy taneczne (Dance World Cup) jej uczniowie odnosili międzynarodowe sukcesy (w latach 2011-2013 w Paryżu, Villach i Brighton). Od 2008 roku pracuje jako instruktor tańca klasycznego oraz modern-jazzu. W dalszym ciągu szkoli się na licznych warsztatach organizowanych przez tancerzy, choreografów i pedagogów.
Katarzyna Klimczak
Swoje doświadczenie związane z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat uczestnicząc początkowo w lekcjach z tańca towarzyskiego. Następnie rozpoczęła edukację z zakresu nowoczesnych form tańca, głównie show dance. Brała udział w wielu konkursach tanecznych w tym Mistrzostwach Polski i Świata. Liczne sukcesy przyczyniły się do tego, że zaczęła traktować taniec jako formę sztuki, której chciałaby się w pełni poświęcić. Ukończyła Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach kierunek Biologia, Wyższą Szkołę Umiejętności im. Stanisława Stasica w Kielcach kierunek Taniec oraz Akademie Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi kierunek Pedagogika ze specjalizacją Pedagogika tańca.
Aneta Kita
Tancerka, choreografka, instruktorka stretchingu i dyplomowana nauczycielka tańca. Przygodę z tańcem rozpoczęła w Ognisku Baletowym w Częstochowie. Absolwentka Szkoły baletowej w Krakowie, a także Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku choreografia. Tam też ukończyła studium pedagogiczne. Tytuł magistra choreografii i teorii tańca uzyskała na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie. Od kilku lat zajmuje się nauczaniem baletu, a także tańca jazzowego i współczesnego. Stale poszerza swoje kwalifikacje, biorąc udział w warsztatach i szkoleniach. Poza działalnością pedagogiczną działa jaka tancerka i choreograf krakowskiej grupy La Folie Retro Cabaret Show.
Małgorzata Zielińska
Swoje pierwsze baletowe kroki taneczne zrobiła mając 9 lat po zapisaniu do Szkoły Baletowej w Krakowie. Ukończyła ją w 2011 roku dyplomem z bardzo dobrymi wynikami, uzyskując tytuł tancerza i choreografa. Na tym jednak nie poprzestała – od wielu lat regularnie bierze udział w różnych warsztaty organizowanych w Krakowie, Kielcach, Poznaniu, Warszawie, Londynie czy Paryżu, gdzie szkoli się przede wszystkim w ulubionej technice tańca jazzowego. Od 2010 roku była członkiem zespołu W84IT specjalizującego się właśnie w technice tańca jazzowego oraz pracowała w Krakowskiej Operze Kameralnej, tańcząc w spektaklach baletowych "Śpiąca Królewna" oraz "Dziadek do Orzechów i Król Myszy". Od 2011 roku uczy tańca klasycznego w różnych szkołach na terenie Krakowa. W grudniu 2012 roku ukończyła dwuletni Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z zakresu tańca jazzowego, a w 2015 roku uzyskała tytuł magistra prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Katarzyna Stypuła
Swoje pierwsze taneczne kroki jako mała dziewczynka stawiała w jednym z krakowskich domów kultury. Mając 12 lat zrozumiała, że taniec jest jej sposobem na wyrażanie siebie, i tak trafiła do Studia Baletowego Opery Krakowskiej. W 2008 roku przeniosła się do Krakowskiej Akademii Tańca "L'art De la Danse", której absolwentką została w 2012 roku. Podczas parunastu lat nauki doskonaliła swoje umiejętności w tańcu klasycznym, współczesnym, jazzowym oraz ludowym. 21 lipca 2012 roku zdała egzamin przeprowadzony przez Związek Artystów Scen Polskich, upoważniający ją do wykonywania zawodu artysty-tancerza. Brała udział w licznych wydarzeniach artystycznych, m.in. Taniec-Pasja-Przenikanie Kultur, Festiwal Salsa Crystal w Wieliczce, Krakowskie Noce Teatrów, otwarcie Salonu Maniewski Hair & Body. Zatańczyła również w filmie "Kabaret śmierci-żydowski śpiewnik wojenny”. W latach 2009-2012 pracowała w Teatrze Ludowym jako tancerka w spektaklach "Pyza na polskich dróżkach" oraz "Pyza za wielką wodą" (reż. J. Fedorowicz), w którym to spektaklu wystąpiła wraz zespołem w Chicago. W 2010 roku uczestniczyła w premierze baletu „Listy George Sand”, w choreografii Michaiła Zubkowa. W 2009 oraz 2010 roku brała udział w finale konkursu Dance World Cup, gdzie w kategorii tańca współczesnego zajęła II miejsce z zespołem oraz IV miejsce w duecie (choreografia własna). Również w 2009 roku zdobyła wyróżnienie za choreografię w stylu Broadway jazz na Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym Uczniów Szkół Baletowych, który odbywał się w Bytomiu. Obecnie jest uczestniczką licznych warsztatów w Polsce, jak również za granicą. Od 2012 roku nabiera doświadczenia w pracy z dziećmi, prowadząc zajęcia w Oświęcimskim Studiu Baletowym. Aktualnie studiuje pracuje jako nauczyciel w szkole.
Agnieszka Narewska-Siejda
Magister sztuki, magister filologii polskiej. Absolwentka Krakowskiej Zawodowej Szkoły Baletowej. Doktorantka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nauczycielka tańca klasycznego w Krakowskiej Akademii Tańca oraz w Centrum Młodzieży im. dr. H. Jordana w Krakowie. Autorka artykułów w czasopismach naukowych i książkach zbiorowych, dotyczących wybranych zagadnień z historii baletu. Członkini Polskiego Forum Choreologicznego.
Katarzyna Pamuła
Pedagog gościnny
Cały czas kształci się i rozwija, biorąc udział w warsztatach tanecznych w Polsce i za granicą min. w Paryżu, Budapeszcie, Warszawie, Kielcach, Krakowie, czy też w Gdańsku. Jest otwarta na nowe pomysły i wyzwania. Nieustannie poszukuje nowych inspiracji, a przez ruch, bezruch… ciągle dowiaduje się nowych rzeczy o sobie samej.. Taniec i muzyka jest nieodzowną częścią życia… Uważa, iż jedno jest motorem drugiego.., a o tańcu nie da się pisać(…) taniec trzeba tańczyć…
Nasza “najmłodsza” a zarazem największa sala baletowa znajdująca się w sercu klimatycznego Kazimierza. Dominują w niej szarości oraz piękne łuki nadające zabytkowego charakteru. Kamienica w której znajduje się nasza przestrzeń faktycznie w myśl prawa jest zabytkiem zwanym przez niektórych, nie bez powodu “najpiękniejszym podwórzem Kazimierza”