Centrum Sztuki Tańca powstało w 2015 roku w odpowiedzi na potrzeby najstarszych podopiecznych Edukacji Artystycznej Dzieci. Naszym celem było stworzenie przestrzeni do rozwoju nabytych już umiejętności tanecznych oraz zachęcenie innych osób do rozpoczęcia przygody z tańcem, nie tylko klasycznym.
Z czasem postanowiliśmy poszerzyć ofertę o warsztaty taneczne z tańca współczesnego oraz stałe zajęcia z innych technik.
W 2021 r. Centrum Sztuki Tańca otrzymało aż dwie nagrody w Plebiscycie na najbardziej rozwojową inicjatywę dla Dzieci – Słoneczniki. Nasza Gala Baletowe 2021 została doceniona w dwóch kategoriach: Ruch – otrzymując statuetkę słonecznika oraz Muzyka – otrzymując równie ważną nagrodę – nagrodę Rodziców.
Karolina Kursa-Bargieł
Absolwentka Krakowskiej Szkoły Baletowej, w której edukację rozpoczęła w wieku 6 lat. W 2004 roku ukończyła Szkołę, uzyskując dyplom w zakresie specjalności tancerz i choreograf. Od tej pory nieprzerwanie naucza tańca klasycznego. Realizując swoją fascynację tańcem uczestniczyła w wielu warsztatach z różnych technik tańca zarówno w kraju jak i za granicą (min. w Broadway Dance Centre w Nowym Jorku). Przez wiele lat była tancerką zespołu flamenco La Pasión. Współpracowała z Teatrem KTO, zespołem taneczno-akrobatycznym Art Gym Team jak i również zespołem Art Color Ballet. Miała przyjemność występować zarówno w kraju jak i za granicą (Niemcy, Austria, Korea Pd.) Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Dyrektor Szkoły.
Katarzyna Pamuła
Cały czas kształci się i rozwija, biorąc udział w warsztatach tanecznych w Polsce i za granicą min. w Paryżu, Budapeszcie, Warszawie, Kielcach, Krakowie, czy też w Gdańsku. Jest otwarta na nowe pomysły i wyzwania. Nieustannie poszukuje nowych inspiracji, a przez ruch, bezruch… ciągle dowiaduje się nowych rzeczy o sobie samej.. Taniec i muzyka jest nieodzowną częścią życia… Uważa, iż jedno jest motorem drugiego.., a o tańcu nie da się pisać(…) taniec trzeba tańczyć…
Bernadetta Zwierowska-Kornaś
Zawodowa tancerka, choreograf, instruktor tańca współczesnego oraz inżynier biomedyczny. Otrzymała dyplom zawodowego tancerza przyznawanego przez Związek Artystów Scen Polskich. Dyplomantka Krakowskiej Akademii Tańca "L'art de la Danse" oraz absolwentka Kursu Instruktorskiego z dziedziny Tańca Współczesnego. Otrzymała stypendium International Visegrad Fundation w 2005 oraz 2006 roku, International Summer Dance Course Budapest. Szkoliła się na wielu warsztatach w Europie. Absolwentka kursów treningu motorycznego dla tancerzy. Jako niezależna tancerka tańczyła w wielu spektaklach oraz projektach komercyjnych. Współpracowała z Letnią Szkołą Tańca współczesnego w Koszęcinie, zespołem Art Dance Dance Company, Baletem Cracovia Danza, Baletem Krakowskiej Akademii Tańca, Operą Krakowską, Teatrem Ludowym w Krakowie, Budapest Dance Theatre, Teatrem Tańca Dekompresja. Festiwale z jej udziałem: Misteria Paschalia, Krakowska Noc Tańca, Spotkania Baletoffowe, Krakowska Noc Teatrów, Krakowska Kameralna Scena Baletowa, Festiwal Tańców Dworskich, Partytura na ciało i ruch. Współpracowała z wieloma choreografami i reżyserami m.in. Włodzimierz Nurkowski, Dominika Knapik, Michaił Zubkov, Romana Agnel, Monika Myśliwiec, Przemysław Śliwa, Jerzy Federowicz, Andrzej Celiński czy muzykami - Daniel Sulej-Rudnicki, Łukasz Nędza, Barbara Szczawińska, Nohucki. Choreograf oraz współtwórca wielu projektów artystycznych. Uwielbia łączyć różne formy sztuki z tańcem. Choreograf spektakli "Niesione Słowem", "Pas de Bach", "PortreTy. UchwycOne". Jej prace zostały docenione na prestiżowych konkursach międzynarodowych takich jak Dance World Cup, Salt City Dance Festival.
Aleksandra Domagała
Nauczyciel, tancerz, choreograf. W 2012 roku zdała Egzamin Dyplomowy w Warszawskiej Szkole Baletowej, uzyskując tytuł Zawodowego Artysty Tancerza ZASP. Posiada tytuł magistra pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej z wychowaniem plastycznym. Edukację rozpoczęła w Studio Baletowym przy Operze i Operetce w Krakowie, następnie kontynuowała ją w Krakowskiej Akademii Tańca L’ art de la Dance, którą ukończyła w 2010 roku. Równolegle odbywała kurs na instruktora tańca jazzowego. Tancerka Art Dance Company, przez 8 lat pracowała w Teatrze Ludowym. Brała także udział w realizacji projektu Michaiła Zubkova „Listy George Sand”. Uczestniczy w międzynarodowych warsztatach na całym świecie Kanadzie, Anglii, Irlandii, Francji, we Włoszech, Portugalii, Słowacji, Niemczech. Na co dzień prowadzi zajęcia i warsztaty dla wszystkich grup wiekowych. Dzieli się pasją do tańca klasycznego, modern-jazzu. Ciągle poszerzając swój warsztat taneczny o nowe style.
Agnieszka Narewska-Siejda
Magister sztuki, magister filologii polskiej. Absolwentka Krakowskiej Zawodowej Szkoły Baletowej. Doktorantka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nauczycielka tańca klasycznego w Krakowskiej Akademii Tańca oraz w Centrum Młodzieży im. dr. H. Jordana w Krakowie. Autorka artykułów w czasopismach naukowych i książkach zbiorowych, dotyczących wybranych zagadnień z historii baletu. Członkini Polskiego Forum Choreologicznego.
Aneta Figa
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz tancerka zespołu Art Dance Company. Jako pedagog tańca współpracuje między innymi z Edukacją Artystyczną Dzieci, Krakowską Akademią Tańca, Elita Dance Center, szkołą tańca Sempre, szkołą Wokalno-Aktorską w Krakowie oraz Artistic Studio. Wszystkie te przedsięwzięcia pozwoliły jej stać się lepszą tancerką, pedagogiem i choreografem. Jest szczęśliwa i kocha to co robi - pracę z dziećmi, kontakt z ludźmi i taniec!
Katarzyna Klimczak
Swoje doświadczenie związane z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat uczestnicząc początkowo w lekcjach z tańca towarzyskiego. Następnie rozpoczęła edukację z zakresu nowoczesnych form tańca, głównie show dance. Brała udział w wielu konkursach tanecznych w tym Mistrzostwach Polski i Świata. Liczne sukcesy przyczyniły się do tego, że zaczęła traktować taniec jako formę sztuki, której chciałaby się w pełni poświęcić. Ukończyła Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach kierunek Biologia, Wyższą Szkołę Umiejętności im. Stanisława Stasica w Kielcach kierunek Taniec oraz Akademie Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi kierunek Pedagogika ze specjalizacją Pedagogika tańca.
Karolina Skarżyńska-Mura
Dyplomantka L'Art de la Danse. Choreograf, pedagog tańca oraz magister-inżynier Ochrony Środowiska. W 2006 roku ukończyła z wynikiem celującym Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego. Aktualnie uczestniczka studiów podyplomowych na kierunku Pedagogika tańca z choreografią. Od najmłodszych lat brała udział w spektaklach baletowych Opery i Operetki w Krakowie, następnie podjęła kształcenie w Krakowskiej Akademii Tańca. Jako tancerka pracowała w zespole „Dance Revolution”, w Studio Tańca „Styl”, Balecie Krakowskiej Akademii Tańca oraz Art Dance Company. Występowała na scenach krakowskich teatrów m.in. Teatr Ludowy, Teatr im. J. Słowackiego. Brała udział w wielu festiwalach, konkursach i spektaklach tanecznych w Polsce i za granicą m.in. w Krakowskich Spotkaniach Baletowych, Krakowskiej Nocy Teatrów, „Przez tę ziemię przeszedł Pan” na festiwalu Misteria Paschalia, spektaklu „Obudź się-Minnesota blues” w reż. J. Fedorowicza oraz w konkursie „Music World” w Fivizzano, gdzie zdobyła wraz z zespołem, dwie pierwsze nagrody w kategorii taniec modern i freestyle oraz wyróżnienie w kategorii tańca klasycznego. W 2010 roku współpracowała z Moniką Myśliwiec przy choreografii do spektaklu „Pyza za wielką wodą” w Teatrze Ludowym w reż. J. Fedorowicza, a w 2013 przy spektaklu „Przygody Arka Noego” reż. W. Nurkowskiego. Przygotowując choreografie na konkursy taneczne (Dance World Cup) jej uczniowie odnosili międzynarodowe sukcesy (w latach 2011-2013 w Paryżu, Villach i Brighton). Od 2008 roku pracuje jako instruktor tańca klasycznego oraz modern-jazzu. W dalszym ciągu szkoli się na licznych warsztatach organizowanych przez tancerzy, choreografów i pedagogów.
Marta Mück
Marta Mück – absolwentka Instytutu Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Międzynarodowej Szkoły Tańca Współczesnego IWANSON w Monachium (pedagogika tańca). Jest autorką publikacji o tematyce tanecznej, współpracuje m.in. z kwartalnikiem „Taniec”. Od wielu lat uczy i prowadzi warsztaty z zakresu tańca klasycznego, współczesnego oraz jazzowego. Swoje umiejętności z zakresu różnorodnych technik tańca szkoliła m.in. na Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego w Poznaniu, Koszęcinie, Londynie (Pineapple Dance Studio, The Place), Nowym Jorku (Brodway Dance Center), Reykjaviku (Iceland Dance Company). Tańczyła nie tylko na polskich scenach, ale również w Finlandii, Danii oraz Niemczech. Tancerka Teatru Groteska w spektaklu „Przemiany” w reż. A. Weltschka (chor. C. Finn).
Anna Sufryda
Swoją przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku lat 4-ech, w ludowym Zespole Pieśni I Tańca “Mały Bolesławiec”.W wieku lat 10-ciu podjęła naukę w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Poznaniu, którą skończyła uzyskawszy dyplom tancerza. Przez kolejnych 8 lat , związana była z Polskim Teatrem Tańca pod dyrekcją prof. Ewy Wycichowskiej. Jako solistka PTT brała udział w całym repertuarze teatru. W tym czasie miała tez możliwość sprawdzenia swoich sił jako choreograf. Stworzyła choreografie dyplomowe dla uczennic Szkoły baletowej, a także spektakle , pokazywane w ramach Festiwalu Atelier przy PTT.
Dominika Malaga
Absolwentka Szkoły Baletowej w Krakowie w klasie Marty Mirockiej. Swoją przygodę z tańcem rozpoczęła w filii Szkoły na osiedlu Podwawelskim pod okiem Wioletty Dziki. Dalszą naukę tańca pobierała w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Warszawie oraz Bytomiu. Uczestniczyła w wielu warsztatach baletowych w Polsce i za granicą pod opieką znakomitych pedagogów takich jak: Viacheslav Krichmariev, Wacław Niedźwiedź, Alina Towarnicka, Nadia Veselova-Tencer (School of Canadian Ballet Theatre- w Kanadzie); Anastasia Nabokina. W latach 2012-2015 pracowała jako tancerz Baletu Dworskiego Cracovia Danza zdobywając doświadczenie w repertuarze tańców historycznych, charakterystycznych oraz narodowych. Współpracowała również z Krakowską Operą Kameralną przy spektaklach takich jak "Śpiąca Królewna" oraz "Dziadek do Orzechów". W dalszym ciągu stara się doskonalić oraz poszerzać swoją wiedzę i umiejętności aby pomóc młodym tancerzom w rozwijaniu skrzydeł.
Justyna Łopata
Naukę rozpoczęła w wieku 5 lat w Krakowskiej Zawodowej Szkole Baletowej, kontynuowała edukację w Studiu Baletowym przy Operze Krakowskiej a następnie w Krakowskiej Akademii Tańca, którą ukończyła z dyplomem tancerki zawodowej. Była tancerką programu International Elite Training Programme by Budapest Dance Theater oraz Gangaray Artistic Program. Brała udział w wielu pokazach, wydarzeniach kulturalnych, konkursach, przedstawieniach i warsztatach w kraju jak i za granicą. Jest studentką fizjoterapii na krakowskim AWF-ie, dlatego bezpieczeństwo ciała na jej zajęciach jest dużym priorytetem. W swojej pracy łączy wiedzę zdobywaną na studiach, szkoleniach i praktykach z zakresu fizjoterapii oraz treningu motorycznego z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie tańca klasycznego i wielu formach tańca współczesnego. Tłumaczy zawiłości tych technik z uśmiechem, jednocześnie prostym językiem wplatając wiedzę na temat anatomii i biomechaniki ludzkiego ciała, co procentuje szybszym progresem jej uczniów.
Ewa Sacha
Ewa Sacha ukończyła Państwową Szkołę Baletową im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu, zdobywając tym samym dyplom zawodowego tancerza. Podczas swojej edukacji brała udział w licznych koncertach, warsztatach tanecznych i konkursach. Godnym uwagi jest Jej udział w Międzynarodowym Projekcie Tanecznym TWINS 2010, pod kierunkiem i w choreografii prekursora tańca współczesnego Jeana- Clauda Galloty w spektaklu "Trzy Welony Europy" prezentowanym w Niemczech, Polsce i Francji. Po ukończeniu edukacji nieprzerwanie ma kontakt z tańcem i sceną. Była tancerką Teatru Rozrywki w Chorzowie, gdzie grała między innymi w spektaklach "Billy Elliot", "Jesus Christ Superstar", "Producenci", "Jekyll and Hyde", "Skrzypek na dachu", "Niedziela w parku z Georgem" czy "Rękopis znaleziony w Saragossie". Kolejną rolą jaką odgrywała była rola Turczynki w Cracovia Danza w spektaklu "Balet o kawie". Aktualnie jest tancerką grupy tanecznej Atelie w Krakowie, która realizuje liczne pokazy tańca na największych eventach w Polsce.
Małgorzata Zielińska
Swoje pierwsze baletowe kroki taneczne zrobiła mając 9 lat po zapisaniu do Szkoły Baletowej w Krakowie. Ukończyła ją w 2011 roku dyplomem z bardzo dobrymi wynikami, uzyskując tytuł tancerza i choreografa. Na tym jednak nie poprzestała – od wielu lat regularnie bierze udział w różnych warsztaty organizowanych w Krakowie, Kielcach, Poznaniu, Warszawie, Londynie czy Paryżu, gdzie szkoli się przede wszystkim w ulubionej technice tańca jazzowego. Od 2010 roku była członkiem zespołu W84IT specjalizującego się właśnie w technice tańca jazzowego oraz pracowała w Krakowskiej Operze Kameralnej, tańcząc w spektaklach baletowych "Śpiąca Królewna" oraz "Dziadek do Orzechów i Król Myszy". Od 2011 roku uczy tańca klasycznego w różnych szkołach na terenie Krakowa. W grudniu 2012 roku ukończyła dwuletni Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z zakresu tańca jazzowego, a w 2015 roku uzyskała tytuł magistra prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim.